وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن و جزئیات آن

مستاجران همزمان با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها می‌توانند از وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود صفر و ۱۸ درصدی استفاده کنند،  اما چگونه؟

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است که نرخ سود این تسهیلات نیز 18 درصد تعیین شده و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

اما از سوی دیگر براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

بانک مرکزی در بخشنامه خود در فروردین ماه امسال این تسهیلات را مختص خانواده‌هایی اعلام کرده است که از تاریخ اول فروردین 99 به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند و پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

اما طبق اظهارات سیداحمد خادمیان ،مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود 18 درصدی چندان مناسب نیست و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت این تسهیلات هستند.

وی در این زمینه اظهار کرده بود که تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 نفر از متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند و از سوی دیگر از این تعداد یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با 445هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

خادمیان همچنین گفته است که، با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بخشند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود